Vee-joomine-enne-ja-pärast-massaaži.jpg

 

Vee joomine enne ja pärast massaaži seanssi on oluline, et säilitada õige vereringe ja tervislik lihaskude. Miks? Sest kude sisaldab väikeseid veresooni (kappilaare), mis transpordivad happnikku ja toitaineid läbi veenide, samal ajal vabastades ja filtreerides piimhapet eemale tervetest kudedest.

Terve lihas on pehme ja paindlik, halvas seisundis aga jäik ja sitke. Jäik kude ei võimalda head vereringet ja loid drenaaž (torutus) piirab lihtsat liikumist, põhjustades jäikust. Sellise olukorra tekkides süüdistame tavalist seisundit, millega me kõik tuttavad oleme – pinge stressist, halb kehahoid, vigastus või ülepingutus. Kõik need tegurid põhjustavad jäiga, sitke ja vintske kihi tekkimist lihases ja sidekoes. Kui sellist seisundit jätta leevendamata, võib massaaž olla valulik. Massaaži ajal esinevale valule on mõjutatud ka drenaaž, mis võib põhjustada põletiku või haigestumise. Halva vereringluse tõttu võivad tekkida ka teised sümptomid nagu näiteks kõrge vererõhk.

 

Kuidas on see seotud vee joomisega enne ja pärast massaaži?

Massaažiga pannakse veri ringlema jäikadesse ja sitketesse lihastesse. Lihaseid lõõgastades hakkab veri transportima hapnikku ja toitaineid lihaskudedesse. Kogu lihastes olev vesi eemaldatakse vereringlusest, mis tekitab dehüdratsiooni. Samal ajal vabastavad lihased kogunenud piimhapet vereringlusesse. Nende samaaegse mõju korral võib mõni kogeda iiveldust või peapööritust.

 

Vee-joomine-enne-ja-pärast-massaaži.jpg

 

Sagedase vee joomine, enne ja pärast massaaži, aitab:

  • Hoida lihased korralikult hüdreeritud
  • Puhastada organismi piimhappest, mis vabaneb massaaži ajal
  • Neerudel ja teistel organitel aineid läbi keha paremini töödelda
  • Hoida nahka elastse ja nooruslikuna
  • Vältida iiveldust ja peapööritust, mis on seotud massaažiga vedeliku puuduse tõttu
  • Täiendada keha veevarustust

Vee joomine suuremal või väiksemal hulgal ei oma tähtsust, kui vereringe vaeguste tõttu pole võimalik seda efektiivsel läbi keharakkude levitada. Oluline on terve lihaskoe säilitamine,  mida on võimalik teha läbi massaaži. Massaaž aitab vähendada stressi ja valu, kuid vee joomine on oluline terve lihaskoe säilitamiseks.

Päevas tuleks vett juua 28-35 milliliitrit vett kehakaalu kilogrammi kohta.