miks-on-keha-pärast-massaaži-valus

Väga vähesed tunded saavad üle lüüa neid, mida valdad pärast massaaži. Hea kvaliteediga massaaž tekitab sooja ja lõdvestunud, samal ajal noorendava ja elust pulbitseva tunde. Võid isegi kogeda oma elu ühte kõige paremat und.

Massaažile järgneval hommikul võib aga lugu olla hoopis teistsugune. Lihasvalu ja tundlikkus, mida tunned, meenutavad pigem kogu keha treeningut kui kogu keha massaaži. Siinkohal on aga lihtne paanikasse sattuda ja eeldada, et midagi on valesti. Tõenäolisem on aga see, et massaaž tegi täpselt seda, mis oli ette nähtud.

Midagi enamat kui selja hõõrumine?

Enne oma esimest massaaži võib Sul olla ettekujutus, milline see saab olema. Tegelikkus võib olla väga erinev ja kindlasti erineb see sõbra või kaaslase selja hõõrumisest.

Massaaži peamine eesmärk on:

  • Lihaspinge vähendamine
  • Vererõhu alandamine
  • Vereringluse suurendamine
  • Valu vähendamine
  • Põletiku vähendamine
  • Tervise edendamine

Kuidas mõjutab massaaž lihast?

Enamik inimesi ei taipa, et massaaž on lihastele väga jõuline treening. Massöör proovib massaaži käigus üles leida kõik sõlmed lihastes, mis on tekkinud igapäevase stressi, vähese treeningu või ületreeningu tagajärjel. Lihaste masseerimine venitab neid, hõlbustab tõhusamat vereringlust ja stimuleerib neid pikaajaliselt optimaalsel tasemel töötama.

See on aga lihaste jaoks raske töö ning nad peavad mingil hetkel vastuhakku näitama, eriti kui massaažiseansid on liiga intensiivsed, liiga tihti või liiga pikad.

Massaaž on väga sarnane treeninguga. Kui lihased ei ole sellega harjunud, reageerivad nad tihtipeale valulikkusega, mis peaks kestma kuni kaks päeva. Kui valulikkus kestab kauem, siis on võimalik, et massaaž oli liiga intensiivne.

Mis toimub kehas massaaži ajal?

Keha on üks keerulisemaid masinaid. Keha ja vaimu vahel on vastastikune mõjutus, mida õpitakse alles mõistma. Nendevaheline seos võib olla aga põhjus, miks massaažile järgneval hommikul kogetakse lihasvalu.

Massaaži käigus töödeldakse keha kogemusi kesknärvisüsteemi kaudu, et need oleksid mõistetavad ajule. Suurenenud stressi ajal võivad närvisüsteem ja aju tunda kasvava informatsiooni tõttu üleküllust. Järgmisel päeval kogetud valulikkus ja väsimus loetakse seejärel selle teabe ülekoormuse kõrvalmõjuks.

Kuidas vähendada lihasvalu?

Hea massaaži soovimatute kõrvaltoimete vähendamiseks on mitmeid viise.

Need on vaid mõned, mida võiksid kaaluda:

  • Mõista vajadust hoolitseda oma keha ja vaimu eest
  • Lõõgastu ja võta rahulikult pärast massaaži
  • Proovi erinevaid massaažiliike
  • Muuda seansi pikkust või intensiivsust
  • Anna oma massöörile ausat tagasisidet oma üldise tervise ja heaolu kohta

Enamik juhtudel on massaažile järgnev lihasvalu täiesti normaalne. Kui see aga kestab kauem kui paar päeva või teeb Sind mingil moel võimetuks, tuleks sellega midagi ette võtta. Nagu eelnevalt käsitletud, on kõik tagajärjed kergesti ravitavad.