Sinu immuunsüsteem on Sinu keha versioon kaitseväest: on andnud vande kaitsta kõikide eest, kes seda ähvardavad. Immuunsüsteem kaitseb haiguste ja nakkuste eest ning aitab pärast vigastusi taastuda.

Mis on immuunsüsteem?

Immuunsüsteem on keeruline süsteem, mida toetab viis liitrit verd ja lümfe. Lümf on selge ja värvitu vedelik, mis läbib kogu keha kudesid. Need kaks vedelikku transpordivad kõiki immuunsüsteemi elemente, et nad saaksid oma tööd teha.

Kuidas hoida immuunsüsteemi tervena?

Pööra tähelepanu oma toitumisele

Keha toitmine kindlate toitudega võib aidata hoida immuunsüsteemi tugevana. Kui otsid viise, kuidas vältida nohu ja grippi, peaks esimeseks sammuks olema külastada toidupoodi. Plaani oma toidukorrad nii, et nad sisaldaksid järgnevaid 15 võimsat immuunsüsteemi võimendit.

Toidud, mida peaksid vältima, on  rasvased toidud, eriti need mis sisaldavad polüküllastamata rasvu ning ülemääraste suhkrukogustega toidud.

Millised toidud tugevdavad immuunsüsteemi?

  • Tsitrused
  • Paprika
  • Brokkoli
  • Küüslauk
  • Ingver
  • Spinat
  • Jogurt
  • Mandlid
  • Kurkum
  • Roheline tee
  • Papaia
  • Kiivi
  • Linnuliha
  • Päevalilleseemned
  • Koorikloomad

Joo vett

See pole üllatav, miks palju arstid soovitavad päevas juua 10-12 klaasi vett. Vesi aitab säilitada niiskust, eriti suu ja nina läbipääsu limaskestas – see võib aidata immuunsüsteemil võidelda viiruste ja teiste võõrkehadega.

Vesi loputab neerudest toksiinid ja aitab verd hapestada, mis võib pikemas perspektiivis soodustada tervist.

Mine õigel ajal magama

Korralik uni võib olla hädavajalik tugeva immuunsüsteemi säilitamiseks. Kui Sa ei saa öösel rohkem kui viis tundi magada, võib Sinu immuunsüsteem olla nagu Sa ise – masendunud. Nii on külmetus, gripp ja nakkused kergemini tulema.

Tee regulaarselt trenni

Sa ei pea olema jõusaali pidev külastaja, kuid selleks, et aidata immuunsüsteemi korralikult töötada, on vaja vähemalt mõnda mõõdukat treeningut – see võib olla sama lihtne kui kõndimine üks kord päevas. Treening edendab paremat vereringlust, mis võib aidata eemaldada toksiinid lihastest ja organitest, tugevdades seeläbi immuunsüsteemi.

Vähenda alkoholi tarbimist

Alkohol võib oluliselt kahjustada immuunsüsteemi, vähendades valgete vereliblede aktiivsust, mille põhifunktsioon on võidelda bakterite ja muude haigust põhjustavate teguritega.

Natuke päikest on hea

Päikesevalguse käes viibimine aitab kehal toota D-vitamiini. See aitab ära hoida hulga halbu asju, nagu depressioon ja südamehaigused. See on isegi hea autoimmuunhaigustega inimestele.

Täiskasvanud inimene vajab päikeselisel päeval ainult 10 minutit, et saada kogu vajaminev D-vitamiin. Liiga palju päikest võib põhjustada immuunsüsteemi ajutist kahjustust ja lõpuks tekitada nahavähki. Ära unusta oma nahka kaitsta, kui kavatsed õues aega veeta.

kuidas-tugevdada-immuunsüsteemi

Stress kahjustab immuunsüsteemi

Stressi ajal vabanevad neerupealisest kortisool, adrenaliin ja teised stressihormoonid, mis aitavad kehal stressiga toime tulla. Tavaliselt on kortisool kasulik, sest see vähendab stressi poolt tekitatud põletikku organismis.

Kui inimene on krooniliselt stressis, võivad stressihormoonid aja jooksul mõjutada keha funktsiooni tekitades hulga terviseprobleeme, sealhulgas:

  • ärevus
  • depressioon
  • seedehäired
  • südamehaigus
  • unehäired
  • kaalutõus
  • mälu ja keskendumishäired

Kuidas stressi vähendada:

  • jooga
  • kunstiteraapia
  • trenn
  • tervislik toitumine (teistest stressi vähendamise viisidest loe SIIN)