Kuidas-stessi-leevendada

 

Parim viis kuidas stessi leevendada, on ära õppida sellega tervislikud toimetuleku strateegiad. Järgnevate nõuannetega võid kohe harjutama hakata, proovi 1 või 2, kuni leiad mõne, mis töötab just sinu kasuks. Harjuta neid meetodeid, kuni nad muutuvad harjumusteks, mille poole pöördud stressi puhul.

Stressi leevendus harjutused keskenduvad sinu keha ja meele lõõgastumisele.

 

Massaaž

Massaažis käimine massööri juures võib aidata sind seisundite puhul, mis mõjutavad su vaimset heaolu, sealhulgas stess, depressioon ja ärevus. Massaaž aitab su mõtted mujale suunata argipäeva muredest ja võimaldab su meelel ja kehal lõõgastuda.

 

Õigesti toitumine

Piisav kogus toitaineid nagu vitamiinid, mineraalid, head rasvad, aminohapped ja antioksüdandid aitavad ajul stressiga paremini hakkama saada, millest saab kasu kogu keha. Vähenda suhkru, kofeiini, alkoholi ja teiste toksiliste ainete tarbimist.

 

Nõelravi

Nõelravi on kasutatud paljude stressiga seotud seisundite raviks nagu psüühilised häired, autoimmuunsete või immunoloogiliste haiguseid, viljatust, ärevust ja depressiooni. Nõelravi kohta saad lähemalt lugeda SIIN.

 

Trenni tegemine ja jooga

Üks parimaid stressi leevendajaid on trenn, looduslik viis ärevuse vastu. Trenni tegemine vabastab ajju endorfiine, mis käituvad kui kehasse sisseehitatud valuvaigistid ja tujutõstjad.

 

Mediteerimine ja sügavalt hingamine

Mediteerimine on tõestatud stressi leevendaja, mis aitab võidelda ärevuse ja muretsemisega ning leida sisemise meelerahu. Aeglustades südamelööke ja alandades vererõhku võitleb sügavalt hingamine stressi mõjuga.

 

Kuidas-stessi-leevendada

 

Kognitiivne käitumisteraapia

Kognitiivne käitumisteraapia on ravi, mis aitab leevendada ärevust, stressi ja hulga teisi tervisehäireid, näiteks sõltuvust, söömishäireid, unetust ja depressiooni.

 

Ürtide ja eeterlike õlide kasutamine

Mitmed adaptogeensed ürdid ja eeterlikud õlid parandavad ärevuse sümptomeid vähendades stressi ja kortisooli mõju kehale.

Eeterlike õlide tutvustust algajatele saad lugeda SIIN.

 

Päeviku pidamine

Päeviku pidamine on lihtne ja efektiivne viis, kuidas jälgida oma vaimset seisundit päeva vältel, keskenduda mõtetele, mis tekitavad kahju ning mis sind ebakindluse puhul päriselt vaevab.

 

Looduses viibimine, sotsialiseerumine ja naer

Aja leidmine ümbritsevate inimestega suhtlemiseks, õues viibimine ja meeltmööda asjade tegemine pere, sõprade ja kaasaga on kõik stressi maandajad ning mitmel moel su tervisele head. Parim raviviis on naer, lugedes, vaadates või olles inimestega, kes ajavad naerma, alandad kehas pingeid.

 

Hea uni

Piisav kogus und mängib suurt rolli füüsilise, vaimse ja kognitiivse heaolu juures. Puhanuna on sul vaimne ja füüsiline energia elu nõudlustega hakkama saada. Hea une üks kasutegureid on selge peaga probleemide lahendamine, mis suurendab kontrollimise taju.

Kuidas parandada magamisharjumusi loe SIIN.

 

 

Proovi neid meetodeid, et näha, mis töötab sinu jaoks paremini. Ära oota kiireid muutusi, kuid usalda fakti, et igasugune jõupingutus viib heade asjadeni. Sa oled hoolitsemist väärt – võta oma tervist ja heaolu tõsiselt!