kas-massaaž-aitab-leevendada-seljavalu

 

Selg valutab? On toolilt tõusmine justkui karistus tänu valulikule seljale? Seljavalu võib raskeks muuta ka kõige tavalisemad igapäevased tegevused nagu kummardumine millegi korjamiseks, kingapaelte sidumine või ka lihtsalt pikalt seismine.

Seljavalu tekkeks on potentsiaalselt mitmeid põhjuseid. Lihtne on ära tõmmata lihaseid ja sidemeid seljas. Kuid peamine põhjus on pinged seljalihastes. Sel pingel võib olla palju tekitajaid, mis väljendub pidevas ebamugavuses või rahutuses.

 

Mis põhjustavad alaseljavalu?

Paljud alaselja valudega inimesed kardavad asjatult, et valu tekke põhjuseks on selgroo strukturaalsed nõrkused või vead, mis üldiselt ei ole nõnda.

Alaseljavalu saab tekkida mitmetel põhjustel, mille hulgas ka füüsiline tegevus, vigastus, halb rüht, ülekaal, stress või ka kõige lihtsam liigutus nagu valesti tõstmine.

 

Kuidas aitab massaaž leevendada seljavalu?

Enamik inimestel pole regulaarse massaažis käimise vastu midagi, kuid kui oled üks nendest, kes kannatab alaseljavalude käes, on all pool välja toodud regulaarse massaažis käimise kasutegurid ja kuidas nad aitavad leevendada seljavalu.

 

  • Elavdab vereringet

Parem vereringe on lihaste taastumisel tuntud toetaja, massaaž aitab parandada vereringet ning vähendab valulikkust.

 

  • Langetab pinget

Mil lihaste pinge on vajalik, et keha säilitaks keha rühti ning suudaks liikuda, liiga suur pinge põhjustab valu ning lihase piiratust, eriti alaseljas ning kaelas.

 

  • Tõstab endorfiinide hulka kehas

Endorfiinid on hea tunde kemikaalid ajus. Massaaži taktika, kaasaarvatud nõelravi ja trigerpunktiteraapia, loovad neid endorfiine, mis vähendavad valulikkust ning tekitavad eufooriat.

 

  • Soojus

Pindmine soojus massaaži ajal on samuti soovituslik alaselja valudele. Soojad kivid, kuumad rätikud ja soojakotid on ideaalsed lisad massaaži teenustele, mis on suunitletud alaseljavalule.

 

 

Milline massaaž leevendab kõige paremini seljavalu?

Kui oled alles avastanud massaaži, soovitaks sulle alustuseks klassikalist massaaži. See protseduur on üsnagi hell ning rahustav kuid massöör saab alati tõsta survet vastavalt vajadusele ja pingetele kehas.

Kui vajad midagi intensiivsemat tuleks kaaluda süvakoe masaaži, mis mõjub eriti sügavatele lihaskihtidele.

Kui seljavalu tuleneb mõnest harjutusest või trennist, mõtle spordimassaaži peale. Massöör oskab siis arvestada sinu luustiku ning lihaste (muskoskeletaalse) süsteemiga ning elustiiliga, et paremini edendada su tervise joonduvust.

 

Head tulemused võivad patsientite vahel kindlasti erineda seega oleks soovituslik konsulteerida arstiga ennem massaaži otsinguid.